EĞİTİCİ ROBOT SETLERİNİN ETKİLİLİĞİ: 2010-2021 YILLARINI KAPSAYAN BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI
dc.contributor.author | Saltan, Yasemin | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Özgen | |
dc.date.accessioned | 2025-03-28T06:52:32Z | |
dc.date.available | 2025-03-28T06:52:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 2147-1908 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17943/etku.1358742 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1250943 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/4231 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı eğitsel robot setlerin öğrencinin problem çözme, akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine olan genel etkisinin incelenmesidir Çalışmada, literatür taraması yaklaşımlarından biri olan meta-analiz yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırmada çalışmaya dâhil edilme kriterleri olarak belirlenmiş ölçütler şunlardır: Çalışmanın 2010-2021 yılları arasında olması, Türkçe dilinde yazılmış yüksek lisans tezi ve doktora tezi olması, eğitim alanında robot setlerin kullanılmış olması, çalışmanın deneysel-yarı deneysel olması. Verileri analizinde etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Dâhil edilme kriterlerine göre araştırmaya 6 adet doktora tezi, 26 adet yüksek lisans tezi olmak üzere toplam 32 adet çalışma dâhil edilmiştir. Veriler incelendiğinde, araştırmaya dâhil edilen çalışmaların %48.8 oranında akademik başarıyı, %19.5 oranında bilimsel süreç becerileri ve %31.7 oranında problem çözme becerilerinin ele alındığı görülmektedir. Akademik başarı bağlamında Cohen etki düzeyleri sınıflandırmasına göre dâhil edilen çalışmaların %0 oranında zayıf , %30 oranında küçük, %25 oranında orta ve %45 oranında güçlü düzeyde etki büyülüklerinin olduğu saptanmıştır. Öte yandan bilimsel süreç becerilerine olan etki incelendiğinde çalışmaların %12,5 oranında zayıf, %37,5 oranında küçük, %12,5 oranında orta ve %37,5 oranında güçlü düzeyde etki büyülüklerinin olduğunu görülmektedir. Problem çözme becerilerine olan etki incelendiğinde çalışmaların %7,69 oranında zayıf , %7,69 oranında küçük, %38,46 oranında orta ve %46,15 oranında güçlü düzeyde etki büyülüklerinin olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Bilimleri | en_US |
dc.subject | Yazılım Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | EĞİTİCİ ROBOT SETLERİNİN ETKİLİLİĞİ: 2010-2021 YILLARINI KAPSAYAN BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 176 | en_US |
dc.identifier.endpage | 197 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1250943 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17943/etku.1358742 | |
dc.department-temp | T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye -- Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye | en_US |
dc.snmz | KA_TR_20250328 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]
TR-Dizin Indexed Publications Collection