1968 İLKOKUL PROGRAMI VE GETİRDİĞİ YENİLİKLER
Özet
Bu araştırmada 1962-1963 öğretim yılında Türkiye’nin bazı bölgeleri içinden, seçilmiş örneklem yoluyla belirlenen pilot okullarda deneme ve geliştirme çalışmaları başlatılarak 1968-1969 öğretim yılında yurt çapında bütün okullarda yürürlüğe giren 1968 İlkokul Programında tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi Derslerinin Sosyal Bilgiler, tabiat bilgisi, aile bilgisi ve tarım-iş dersleri ise fen ve tabiat bilgileri adı altında bir araya getirilmesinin pedagojik gerekçeleri ile programın getirdiği yeniliklerin ortaya konulması hedeflenmiştir. Araştırmada öncelikle konu genel hatları ile ortaya konularak 1948 İlkokul Programı ve ilgili programın içeriği ve Türk milli eğitiminin o dönemki fiziksel koşulları nedeniyle programın aksayan yönleri hakkında bilgiler verilerek 1962 İlkokul Program taslağı öncesinde 1948 Programı üzerinde yapılan ilk düzenlemeler bilgiler verilmiştir. Araştırmanın bundan sonraki kısmında ise Türkiye Eğitim Milli Komisyonunun raporu ve program üzerinde incelemeler yapmış yerli ve yabancı uzmanların 1948 ilkokul programı hakkındaki tespitleri ışığında bu programın eksiklikleri açıklanarak 5-15 Şubat 1962 tarihleri arasında çalışmalarını VII. Milli Eğitim Şurasındaki komisyon çalışmaları neticesinde yeni ilkokul programına dair belirlenen esaslar açıklanmıştır. Bunun ardından 1962 İlkokul Programı taslağı üzerinde altı yıl sürecek program geliştirme çalışmaları ve pilot uygulamalar hakkında bilgiler verilerek 1968-1969 öğretim yılında yürürlüğe giren yeni ilkokul programının getirdiği yeniliklerden bahsedilmiştir.
Cilt
14Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.1366048https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1265218
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4190