• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FRANSA VE TÜRKİYE SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN DEĞERLER

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Kop, Yasar
Bulut, Berra

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı ile Türkiye 2018 ve 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, Schwartz Değer Sınıflaması kapsamında incelenmiştir. Schwartz Değer Sınıflaması, kapsamlı ve uluslararası alanda kabul görmüş olması nedeniyle tercih edilmiştir. Araştırmada ilk olarak, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı’nın genel yapısı hakkında bilgi sunulmuştur. Çalışmanın amacı, her iki ülkenin eğitim programlarının Schwartz değer sınıflamasına göre karşılaştırılması ve mevcut durumlarının analiz edilerek alana önemli bir katkı sağlanmasıdır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği çalışma kapsamında doküman incelemesi yapılarak veriler sistematik olarak analiz edilmiştir. Bulgular, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı’nda özaşkınlık değerinin ön planda olduğunu, Türkiye 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda özaşkınlık ve muhafazakarlık değerlerinin, Türkiye 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda ise özaşkınlık ve özgenişletim değerlerinin öne çıktığını göstermektedir. Değerlerin eğitim müfredatına entegrasyonu, öğrencilerin dengeli gelişimini ve toplumsal rollerde sorumluluk almalarını teşvik edebilir. Bu nedenle, çalışma, Türkiye ve Fransa'nın öğretim programlarını değerlendirerek değerler eğitiminin önemini vurgulamakta ve bu kapsamda öneriler sunmaktadır.

Volume

14

Issue

Özel Sayı

URI

https://doi.org/10.24315/tred.1508874
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1279748
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4188

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: