• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin kodlama eğitimine dönük tutumlarının ve bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Ar, Ümit
Korkmaz, Ozgen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma Bilişim Teknolojileri alanında eğitim gören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin bilgisayarca düşünme beceri seviyelerini ve kodlama eğitimine dönük tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili sınırları içinde Bilişim teknolojileri alanında öğrenim gören 309 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Altay ve Kışla (2018) tarafından geliştirilen “Programlamaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve Korkmaz, Çakır ve Özden (2015) tarafından geliştirilen “Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizi için SPSS 25.0 veri analiz programı kullanılmış ve betimsel analiz, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon testi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin kodlama eğitimine dönük tutum ve bilgisayarca düşünme beceri düzeylerinin orta düzeyde olduğu, cinsiyete göre farklılaşmadığı ve öğrenim gördüğü dallara ve sınıf kademelerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin kodlama eğitimine dönük tutumlarıyla bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri arasında anlamlı orta düzey pozitif yönlü bir ilişki olduğu ve birbirlerini yordadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Cilt

9

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.31592/aeusbed.1350287
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1212887
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4150

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: