• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Qualitative Focus on School Leaders' Perceptions of Roles, Responsibilities, and Expectations in Enhancing Equitable Access to Educational Technology In the Era of Gen-AI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Duran, Ali
Ermiş, Uğur Ferhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study is to provide a phenomenological perspective on school leaders' perceptions of their roles, responsibilities and expectations in increasing equal access to educational technology in the Age of Artificial Intelligence. This research was conducted through in-depth interviews with a phenomenological approach. The participants consisted of school leaders (school principals [n = 24] and vice principals [n = 18]) working at various educational levels. The qualitative data obtained were analysed by content analysis. Following the data collection process, themes were formed with main words or sentences as a result of descriptive processes. The data obtained through interviews were analysed in a three-stage process of sorting, coding and categorisation. According to the findings, school leaders perceive the responsibility of integrating productive AI technologies into their schools as strengthening the technological infrastructure and supporting R&D studies to ensure equal opportunities in education. In providing equal access to Productive AI educational technologies, the leaders stated that especially economic and socio-economic conditions should be improved and the importance of the correct and efficient use of these technologies. Recommendations for future research are presented.

Cilt

10

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.31592/aeusbed.1440249
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231482
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4149

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: