• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

High School Entrance Exam Effect on the Teaching of English: A Case Study of Teachers’ Experiences

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Kütük, Seray İrem
Avara, Hayrıye

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

English education programs are updated to keep up with new trends and approaches. Curriculum designers introduce the changes into the curriculum. The use of innovations in the classroom is explained to pre-service and in-service teachers. Nevertheless, there are multiple complaints regarding implementation, especially during the exam preparation process. Since the teachers are expected to prepare students for high stakes exams, some practical difficulties emerge as a result of the discrepancies between following the curriculum and preparing for the exam. This study is therefore set out to determine the effects of high-school entrance exams on the implementation of the English curriculum. The methodological approach taken in this study is a mixed methodology based on the teachers’ views. 201 EFL teachers working at lower secondary schools filled out the questionnaire regarding their in-class practices. Among the teachers, 10 teachers are interviewed with taking ample notes. To collect the quantitative and qualitative data, web tools are utilized due to the vexatious process during the Covid-19 pandemic days. The results of the study reveal that the high-school entrance test has negative effects regarding the approaches and methods employed in the classes. Furthermore, classroom practices differ in different grades. The negative washback effects of high-stakes tests outweigh the positive ones in terms of the use of the English language in a communicative way.

Cilt

20

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.33711/yyuefd.1257007
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1214669
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4136

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: