• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Karma Ya Da Tek Cinsiyetli Eğitimle İlgili Tipoloji Denemesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Tunç, Harun

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada karma ya da tek cinsiyetli eğitime dair olumlu-olumsuz, avantajlı-dezavantajlı durumlar her iki eğitim modelinde bizzat öğretmenlik yapmış öğretmenlerin ve buralarda eğitim almış öğrencilerin görüşlerine başvurularak bir tipoloji denemesi yapılmaya çalışılmıştır. Fenomenolojik araştırma desenine sahip bu çalışma nitel karakterli bir araştırmadır. Verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşme yoluyla elde edilmiştir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri birlikte değerlendirildiğinde şu tipolojik görüşler tespit edilmiştir: 1- Kesinlikle karma eğitim modelinden yana olunmalı. 2- Bazı olumsuzluklara rağmen karma eğitim modeli daha tercih edilebilir. 3- Eğitim öğretim faaliyetlerinin içeriğine ve türüne göre eğitimin tek cinsiyetli veya karma olup olmaması değişebilir. Ancak her şeye rağmen “aynı bina, farklı sınıflar” modeliyle bu sağlanabilir. 4- Tek cinsiyetli eğitimin bazı avantajlarını veya olumlu taraflarını görmezden gelmemek gerekir. Diğer taraftan öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini, taleplerini ortaya koyan çalışmalara rastlamak mümkünken velilerin görüşlerini ve taleplerini ortaya koyan çalışmalara literatürde rastlamıyor olmanın bu tartışmalarda büyük bir eksiklik doğurduğu tespit edilmektedir.

Cilt

0

Sayı

43

Bağlantı

https://doi.org/10.35209/ksuifd.1416007
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1246156
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4129

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: