Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMenşure Alkış Küçükaydın
dc.contributor.authorAdem İşcan
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:57Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRd056azRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/411
dc.description.abstractDers kitaplarının önemi, gelişen ve değişen teknolojik imkânlarla orantılı olarak artmaktadır. Bilimsellik ve benimsemiş olduğu temel yaklaşımı yansıtması açısından ders kitaplarının incelenmesi bir zorunluluk teşkil etmektedir. Benimsemiş olduğu yaklaşımı yansıtmayan ders kitaplarının yaklaşımın yanlış aktarılmasında etkisi olabilir. Bu çalışmada da ilköğretim düzeyindeki okullarda okutulmakta olan Türkçe ders kitaplarının yapılandırmacı öğrenme anlayışına uygunluk düzeyi incelenmeye çalışılmıştır. Üçlü setler halinde dağıtılan Türkçe ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı araştırma evreninde yer alan yayınevleri arasından random bir şekilde belirlenerek, geliştirilen ölçütler doğrultusunda tarama modeli yoluyla incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre set halinde incelenen ders kitaplarında birtakım eksikliklerin olduğu ve yapılandırmacı yaklaşımı tam olarak yansıtmadığı, buna göre Türkçe ders kitabının metin görsel uyumu açısından yetersiz olduğu, tema içeriklerinin farklı boyutları içermediği, öğrenci çalışma kitaplarında görsel okuma ve görsel sunu alanında yetersiz etkinliklerin olduğu ve farklı etkinliklere yer verilmediği görülmüştür.Öğretmen kılavuz kitaplarının ise araştırmaya sevk edici nitelikte olmadığı, ölçme değerlendirmede yeterli olmadığı, yönergeler sunmada başarısız olduğu ve yöntem teknikler konusunda hatalarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgulardan yola çıkılarak; ders kitabı inceleme kriterleri arasında "yapılandırmacı yaklaşıma uygunluk düzeyi" biçiminde madde eklenmesinin ilgili birimlerce dikkate alınması şeklinde önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe importance of course books has been increasing in proportion to developing and improving technological capabilities. In order to assess the scientificity and the main approach that course books have adopted, it is necessary to analyze them. Course books which do not reflect the approach they have adopted may have an influence on the misinterpretation of that approach. In this study, the congruence level of primary school Turkish course books with the constructivist learning approach is examined. In this study, Turkish course books printed by publishing companies and distributed in sets of three as course book, workbook, and teacher’s book were randomly chosen from among those that were available and were examined using the criteria developed through the survey method. Based on the analysis, it was found that in the examined sets of course books, there were some deficiencies and the books did not accurately reflect the constructivist approach, that the course books were inadequate in terms of visual support, theme contents in them did not reflect different dimensions, and that workbooks consisted of activities inadequate in terms of visual reading and visual presentation and did not include different activities. As for teacher’s books, it was concluded that the books did not encourage research, were inadequate in terms of assessment and evaluation, were unsuccessful at giving instructions and consisted of mistakes in terms of methods and techniques. In the light of these findings, suggestions were made including the adding of an item like “congruence with the constructivist learning approach” among the criteria used in course books analysisen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleİlköğretim 3.Sınıf Türkçe Ders Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygunluk Düzeyien_US
dc.title.alternativeSuitability of 3rd Grade Primary School Turkish Textbooks and Teacher's Book to the Constructivist Learning Approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage13en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster