dc.contributor.author | Övgü Dönüş Coşgun | |
dc.contributor.author | Orhan Karamustafaoğlu | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:57Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:57Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-7455 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMk5qYzRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/410 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı mülteci öğrencilerin madde ve madde ile ilgili kavramları zihinlerinde algılama biçimlerini belirlemektir. Nitel araştırma metodolojisi kapsamında özel durum yöntemi ile yürütülmüştür. Bu bağlamda Çorum ilinde ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıflara devam etmekte olan 7 mülteci öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir ölçme aracı uygulanmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi yoluyla irdelenmiş frekans ve yüzdelerle ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda mülteci öğrencilerin öğretim programında sahip olması istenilen kazanımların en temeli olan maddeyi tanımlar, maddeyi sınıflandırır gibi kazanımları kazanamadıkları tespit edilmiştir. Örneklemin madde kavramına ilişkin algılarının istenilir nitelikte olmadığı sonucuna varılmıştır. Bu öğrencilere madde konusunun öğretiminde öğrenme çıktılarını arttırmak için, derslerin işlenmesinde bilgisayar simülasyonları, video görüntüleri, laboratuar uygulamaları ve gerçek hayat örnekleri ile desteklenen materyaller ile işlenmesi kavramların bu öğrenciler tarafından doğru olarak öğrenilmesine yardımcı olabilir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine how refugee students perceive matter and the concepts related to the matter in their minds. The study was carried on as a case study approach in the qualitative research methodology. In this concept, an open-ended questionnaire was given to the 7 refugee students attending to the third and fourth grades of primary school in Çorum. The data obtained from the questionnaire was examined through content analysis and they were expressed in terms of frequency and percentage. From the analysis, it was found out that these students could not acquire the basic concepts placed in the primary school science curriculum such as classifying the matters and describing the matter. It was resulted that the refugee students in the sample did not have the desired understanding on the matter concept. Finally, it can be suggested to support their learning through computer simulations, lab activities, examples from the daily life and some audio and visual materials. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlkokul Üçüncü ve Dördüncü Sınıf Mülteci Öğrencilerin Madde Kavramına İlişkin Düşünceleri* | en_US |
dc.title.alternative | Thoughts of Third and Fourth Grades Primary School Refugee Students on
Matter Concept | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya University Journal of Education | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 525 | en_US |
dc.identifier.endpage | 540 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |