E-dergilerde yayınlanan fen eğitimi makaleleri: yöntem analizi
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye merkezli sadece elektronik ortamda yayınlanan ve ücretsiz erişim sağlanabilen elektronik dergilerde 2004-10 yılları arasında fen eğitimi alanında yayınlanan makaleleri tespit etmek ve bu çalışmalarda kullanılan yöntemler hakkında araştırmacıları bilgilendirmektir. Çalışma doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı kapsamında ele alınan dört elektronik dergide yayınlanmış toplam 749 makaleden 173 tanesi fen eğitimi alanında olduğu değerlendirilmiştir. Bu makalelerin yöntemleri incelendiğinde, on farklı yöntemin kullanıldığı ve bu yöntemler arasında çoğunlukla deneysel ve alan taraması yöntemlerinin tercih edildiği tespit edilmiştir. Buna kar?ın 26 çalışmada yöntemin belirtilmediği de görülmüştür. Çalışmada fen eğitiminde araştırma yürüteceklere gerekli öneriler sunulmuştur.
Kaynak
Journal of Turkish Science EducationCilt
8Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFM09ESTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/40