Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkan Çer
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:57Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJek5UWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/409
dc.description.abstractBu araştırmada, öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya Amasya ilinde yer alan özel bir ilkokulda eğitimlerini sürdüren 36 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği (YADÖ) ile nitel verileri ise öğrencilerin değerlendirme yazılarından toplanarak denek ve kontrol gruplarının birbirinden farklı olmak üzere iki tür eğitim almaları sağlanmıştır. Araştırmada nicel olarak elde edilen veriler betimsel istatistiklerin yanı sıra çok yönlü MANCOVA ve ANCOVA ile nitel veriler ise betimsel analizle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, bu çalışmada, yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirdiği görülmüştür. Bulgulara dayalı olarak, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirebilmeleri için yaratıcı drama yönteminin sınıf içinde kullanılması gerektiği ortaya çıkartılmıştıren_US
dc.description.abstractIt is the purpose of the current study to investigate the effects of creative drama on developing the writing skills of students. Mixed method was used in the current study. The study consisted of a quasi-experimental method with pre-test and post-test in the control and the experimental group. 36 pupils at a private primary school in Amasya, Turkey participated in the study. The quantitative data were collected through the Written Expression Evaluation Scale (WEES) and the qualitative data were collected by what students wrote. The students in both groups were exposed to different kinds of instruction. The quantitative data were analyzed through descriptive statistics as well as Multivariate Analysis of Covariance (MANCOVA) and the ANCOVA analysis. The qualitative data were analyzed through descriptive analysis. The current study indicates that the method of creative drama has enabled students to develop their writing skills and it is suggested that creative drama be used in class.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcıen_US
dc.title.alternativeThe Effects of Creative Drama on Developing Primary School Pupils' Writing Skills *en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue190en_US
dc.identifier.startpage379en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster