Ses Kirliliği Konusunun Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretimi
Özet
Eğitim ortamlarında oyunlar bireyin öğrenmesini kolaylaştırmak için kullanılmaktadır. Öğretimi amaçlayan oyunlar eğitsel oyun olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine eğitsel oyunla ses kirliliği konusunun öğretimi gerçekleştirilerek onların farkındalıkları ve bilgi düzeylerinin artırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseninde yürütülen araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde, Amasya ilinin Suluova ilçesinde yer alan bir devlet ilkokulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 13 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşme verileri betimleyici analiz ile çözümlenmiştir. Verilerden öğrencilerin çalışma için geliştirilen ‘Ses Ver, Sus’ isimli eğitsel oyununu olumlu kavramlarla ilişkilendirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin oyununun kurallarını rahatlıkla kavrayabildikleri ve oynayabildikleri belirlenmiştir. Araştırma sonunda ‘Ses Ver, Sus’ oyununun ses kirliliği konusunun öğretimine öğrencilerin anlamasına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Cilt
5Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.48139/aybukulliye.1387930https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1268453
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4090