Sistematik Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Sınıf Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı, 'Hayat Bilgisi Öğretimi' dersinde uygulanan sistematik yaratıcı problem çözme etkinlikli öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma sınıf öğretmenliği 3. sınıf lisans programına kayıtlı 52 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında araştırmacı tarafından 6 haftalık Sistematik yaratıcı problem çözme etkinlikli öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarfından geliştirilmiş olan Yaratıcı Problem Çözme ölçeği kullanılmıştır. Basit deneysel desenlerden tek gruplu ön-test/son-test modeli izlenmiştir. Çalışma sonucunda ölçeğin tüm problemleri için sistematik yaratıcı problem çözümü sayısında ciddi bir artış olduğu tespit edilmiştir. Bu durum Sistematik Yaratıcı Problem Çözme etkinlikli öğretim uygulamasının, öğretmen adaylarının yaratıcı problem çözme becerileri üzerinde, karşılaştığı problemleri anlama ve problemin çözümüne ilişkin yaratıcı fikirler sunma konusunda olumlu etkisinin olduğu şeklinde yorumlanmaktadır.
Cilt
41Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.52597/buje.1419683https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1260972
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4082