• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of mathematical thinking processes of gifted students in different environments: GeoGebra’s potential

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Aygün, Yavuz İsa
Orbay, Kezıban
Aydın Güç, Funda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Mathematical thinking is a higher-order thinking style specific to mathematics that allows the solving of problems. In this context, it is inevitable to consider mathematical thinking in determining giftedness specific to mathematics. How superior mathematical thinking should be measured and the potential of different environments to elicit this mathematical thinking are a matter of debate. In this study, it was investigated how mathematical thinking in gifted students differed between using a paper and a pencil and using dynamic geometry software. Three gifted students’ solutions for given tasks in the paper-and-pencil and GeoGebra environments were compared within the scope of sub-dimensions (specializing, generalizing, conjecturing, and proving) of mathematical thinking. As a result of this study, the work undertaken by the students in the specializing step were seen to be similar in both the P&P and GeoGebra environments. On the other hand, it can be said that GeoGebra had the potential to reveal high-level work at the generalizing step. Different environments seemed to be important in revealing the ability to make assumptions. And it was seen that higher-order thinking skills for proof can be revealed with GeoGebra.

Cilt

11

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1306841
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1220618
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4077

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: