Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin İstatistik Öğretimlerinin Değerlendirilmesi: İhtiyaç Analizi Çalışması
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2023Yazar
Özmen, Zeynep MedineBaki, Adnan
Güven, Bülent
Topan, Beyda
Bukova Güzel, Esra
Gürbüz, Ramazan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada ortaokul matematik derslerindeki istatistik öğretimlerinin incelenmesi ve GAISE II raporunda yer verilen öğretimsel öneriler kapsamında genel bir resminin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 6 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin istatistik öğretimlerinin değerlendirilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın verileri 6 öğretmenin 30 ders saatlik gözlemleri, gözlemlerden yansımaları içeren alan notları ve derslerde dikkat çeken durumlar üzerine öğretmenlerle yapılan mülakatlardan elde edilmiştir. Gözlemlerden sonra, içerik analizi yapılmıştır. Bununla birlikte derslerde yer verilen öğretimsel uygulamalarda ortaya çıkan temaların istatistik öğretimi için önemli tavsiyeler sunan GAISE raporlarında yer verilen öğretimsel öneriler kapsamında da değerlendirmesi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin öğretimsel uygulamalarında istatistik eğitimi için anahtar nitelik gösteren bağlam, değişim ve çıkarım gibi temel fikirlerin ön planda olmadığı görülmüştür. İstatistik öğretimlerinde işlemsel anlayıştan sıyrılarak kavramsal anlamayı merkeze alan, çıkarım, değişim ve temsil gibi anahtar fikirleri temel alan öğrenme ortamlarının tasarlanması ve yansımaların değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütülebilir.
Cilt
11Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1373632https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1220619
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4076