• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRENCİLERİN DİL ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖZ YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Arabacı, Ayşe
Çelen, Yeliz
Yapıcı, Mehmet

Metadata

Show full item record

Abstract

Tüm dünyada yaygın olarak öğretilen ve önemi her geçen gün artan dillerden biri de İngilizce’dir. Yabancı dil öğrenmenin bireyin hayatı içindeki öneminden bahsedilmesine rağmen yabancı dilin nasıl öğrenileceği ve dil öğrenmede nasıl başarı sağlanacağı konusunda çoğu zaman tatmin edici cevaplar bulunamamıştır. Bu araştırmada İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin dil öğrenme stratejilerine yönelik görüşleri ve öz yeterlik inançlarının sınıf ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılık oluşturup oluşturmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ölçme aracı olarak Oxford tarafından geliştirilen (1990) SLIL (Strategy Inventory of Language Learning)’ in Cesur tarafından Türkçeye uyarlanmış versiyonu olan DÖSE (Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri) adlı envanter, Bümen ve Yanar (2012) tarafından geliştirilen İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik Testi ve araştırmacı tarafından hazırlanan Odak Grup Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel örneklemini 2008 tarihinden sonra kurulan ve Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 80 öğrenci ve nitel örneklemini de bu öğrenciler arasından seçilen 10 öğrenci oluşturmaktadır. Örnekleme tipi olarak nicel çalışmalar için basit tesadüfi örnekleme ve nitel çalışma için amaçlı örnekleme tipi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin İngilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin puanları arasında erkek öğrenciler lehine ve 1. Sınıf ile 2. Sınıf arasında 2. Sınıf lehine, 3. Sınıf ile 4. Sınıf arasında ise 4. Sınıf lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Volume

43

Issue

1

URI

https://doi.org/10.7822/omuefd.1239483
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1263234
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4038

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: