12. sınıf öğrencilerin fiziksel aktiviteden keyif alma durumlarına göre eğitim streslerinin değerlendirilmesi(Amasya ili suluova ilçesi örneği)
Özet
Yapılan bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel aktiviteden keyif alma durumları ile eğitim streslerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Amasya ilinin Suluova ilçesinde yer alan ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 454 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde "Kişisel Bilgi Formu", "Eğitim Stresi Ölçeği" ve "Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 programında Independent Samples T Test, One Way ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin orta düzeyde eğitim stresi yaşadıkları bulunmuştur. Öğrencilerin fiziksel aktiviteden keyif alma düzeylerinin ise orta seviyenin üstünde olduğu görülmüştür. Öğrencilerde okul stresinin cinsiyet, okul türü, aile aylık gelir düzeyi, sporla ilgilenme durumu ve haftalık fiziksel aktivite sıklığı ve ortaöğretim başarı puanı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin fiziksel aktiviteden keyif alma düzeylerinin cinsiyet, okul türü, sporla ilgilenme durumu ve haftalık fiziksel aktivite yapma süresine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında öğrencilerin fiziksel aktiviteden keyif alma durumları ile eğitim stresleri arasında anlamlı ilişki olmadığı bulunmuştur (p>0.05). Sonuç olarak, ortaöğretim öğrencilerinde fiziksel aktiviteden keyif almanın eğitim stresini etkilemediği söylenebilir. This study aimed to examine secondary school students' enjoyment of physical activity and educational stress. 454 students studying in secondary education institutions in Suluova district of Amasya province participated in the research. "Personal Information Form", "Educational Stress Scale" and "Enjoyment of Physical Activities Scale" were used in the data collection process of the research. Independent Samples T Test, One Way ANOVA, Pearson Correlation Analysis and Multiple Linear Regression Analysis were used in the SPSS 25.0 program to analyze the data. At the end of the research, it was found that the students experienced moderate educational stress. It was observed that the students' enjoyment levels of physical activity were above the medium level. It was found that school stress in students differed significantly according to the variables of gender, school type, family monthly income level, interest in sports, weekly physical activity frequency and secondary education achievement score (p <0.05). It was determined that students' enjoyment levels of physical activity differed significantly according to gender, school type, sports involvement and weekly physical activity duration (p<0.05). In addition, it was found that there was no significant relationship between students' enjoyment of physical activity and educational stress (p>0.05). As a result, it can be said that enjoyment of physical activity does not affect educational stress in secondary school students.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt2w-yCp3ghaYjHr74Ah_5u2BAQksYCDMpUbYs9qk9Djwhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4031
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [103]