İlköğretim 2.kademedeki hentbol sporcularının core antrenman performanslarının incelenmesi
Özet
Bu çalışmada, ilköğretim 2.kademedeki hentbol sporcularına uygulanan core antrenmanın sporcu performanslarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Amasya'da bulunan Mehmet Çelebi Ortaokulu, Şehit Recep İnce İmam Hatip Ortaokulu ve Atatürk Ortaokulundaki 24 erkek 24 kız hentbol sporcusu oluşturmaktadır. Çalışma grubunu erkeklerde deney grubu (DG) 12, kontrol grubu (KG) 12 ve kızlarda deney grubu (12), kontrol grubu (12) oluşturmaktadır. Deney grubunda yer alan erkek ve kız hentbol sporcularına hentbol antrenman programının yanı sıra 12 hafta boyunca haftada 3 gün core antrenman programı uygulanmıştır. Kontrol gruplarına ise hentbol antrenman programı uygulandı. Tüm sporculara ön test ve son test aşamasında boy, kilo, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 30 metre sprint, sağlık topu atma, esneklik, mekik koşusu, v-cut koşu ölçümleri yapıldı. Araştırma verileri, tanımlayıcı istatistiklerin yanında eşleşmiş gruplarda ANOVA testiyle ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre deney grubunda durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 30 metre sprint, esneklik, mekik koşusu ve v-cüt koşu değişkenlerinde anlamlı fark bulundu (p<0,05). Sağlık topu atma değişkeninde ise anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Kontrol grubunda da durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 30 metre sprint, esneklik, mekik koşusu ve v-cüt koşu değişkenlerinde anlamlı fark bulundu ( p<0,05 ). Deney grubunda olduğu gibi kontrol grubunda da sağlık topu atma değişkeninde anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Deney grubu ve kontrol grubu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunan değişkenlerde (durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 30 metre sprint, esneklik, mekik koşusu ve v-cut koşu) core grubu çalışması yapan sporcuların lehine sayısal veriler daha olumludur. Sonuç olarak ilköğretim 2.kademedeki hentbol sporcularına uygulanan core antrenmanlarının çocukların kuvvet, sürat, çabukluk, çeviklik ve esneklik performanslarına etkisinin olduğu fakat cinsiyetin bu parametreleri etkilemediği sonucuna varılmıştır. In this study, it has been aimed to examine the impact of the core training applied to the primary school 2nd grade handball players on the ir performances depending on some variables. The population of the study consists of 24 maleand 24 female handball player studying at Mehmet Celebi Middle School, Sehit Recep Ince Imam Hatip Middle School and Ataturk Middle School in Amasya. The study group consists of control group (12) and experiment group (12) in male sand control group (12) andexperimentgroup (12) in females. In males and females, experiment groups have been applied core training 3 days a week for 12 weeks in additionto the handball training program. Height, weight, off-handlong jump, vertical run-up, 30-meter sprint, medicine ball throwing, flexibility, shuttle runand body running measurements have been conducted on allplayers at thepre-test and post-test stages. In addition descriptive ve statistics, research data were evaluated with ANOVA test in matched groups and at a significance level of ( p<0,05). According to the statistical analysis results, a significant difference has beenfound in theexperiment group in off-hand long jump, verticalrun-up, 30-meter sprint, flexibility, shuttlerunand body running variables (p<0,05). No signifi cant difference has been found in the variable of medicine ball throwing (p>0,05). In the control group, a significant difference has been found in off-hand long jump, vertical run-up, 30-meter sprint, flexibility, shuttlerunand body running variables (p<0,05). As in the experiment group, no significant difference has been found in the control group in the variable of medicine ball throwing (p>0,05). The numerical data are more positive fort he good of the players conducting core group work in the variables (off-handlongjump, verticalrun-up, 30-meter sprint, flexibility, shuttlerunand bodyrunning)showing statisti cally significantt difference between the experiment group and control group. As a result, it was concluded that the core training applied to handball athletes in the second grade of primary school had an effect on the children's strebgth, speed, quicknees, agility and flexibility performances, but gender did not affect these parameters.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1WxMBgl0EsZF0XIxwnKeTd8bj_Vha9RKe5iSRDvydAEhghttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4025
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [103]