dc.contributor.author | Serpil Pekdoğan | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:54Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNM09URXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/397 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş çocukların sosyal becerilerinin bazı değişkenlerle olan ilişkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) ve Sosyo-demografik bilgi formu kullanılmıştır. Analizler sonucunda, okul öncesi eğitime devam eden 5- 6 yaşındaki çocuklar içerisinde, daha önceden okul öncesi eğitimi alan çocukların sosyal becerilerinin, almayan çocuklara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır, ayrıca baba eğitim seviyesi arttıkça çocukların sosyal becerilerinin arttığı belirlenmiştir. Ailelerin sosyoekonomik düzeyi ve çocukların cinsiyetlerinin de sosyal becerileri etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulgular ışığında, çocukların sosyal becerilerinin gelişimine yönelik araştırmacı ve eğitimcilere önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the social skills of five and six years old children attending pre-school in relation to some variables that influence their social skills. The study group of this research consists of 300 children. The Social Skill Assessment Scale and the socio-demographic information form were used as data collection tools in the study. At the end of analysis it was found out that among five and six years old pre-school children the ones who previously had preschool education have more advanced social skills than the ones who had not. Moreover, it was found that the level of father's education had a strong positive effect on the childrens social skills. The socioeconomic status of the family and the gender of the children also had an impact on the level of children's social skills. Based on these findings, some suggestions are offered to researchers and educators to develop the social skills of preshool children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | 5-6 YAŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL BECERİLERİNİN BAZI
DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ * | en_US |
dc.title.alternative | EXAMINATION OF SOCIAL SKILLS OF 5-6 YEARS OLD CHILDREN IN TERMS OF SOME VARIABLES | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1946 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1965 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |