Ortaöğretim kurumlarında disiplin kurallarının mevcut disiplin yaklaşımları açısından uygulanabilirliğine ilişkin yönetici görüşleri
Özet
Bu çalışmanın amacı, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yer alan disiplin kurallarının, disiplin yaklaşımları açısından uygulanabilirliğine ilişkin yönetici görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda disiplin kavramı, okullardaki disiplin sorunları, disiplin uygulamaları ve disiplin yaklaşımları bağlamında disiplin mevzuatı hakkındaki yönetici görüşleri derinlemesine incelenmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Bu çalışmada, fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Samsun'da bulunan resmî ortaöğretim kurumlarında görev yapan 12 müdür yardımcısından oluşmaktadır. Müdür yardımcılarının tamamı Disiplin Kurulu Başkanlığı görevini yürütmektedir. Araştırma verileri görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin düzenlenmesi sürecinde MAXQDA programı kullanılmıştır. Katılımcılar, disiplin kavramını tanımlarken çeşitli ifadeler kullanmıştır. Araştırma katılımcıları, okulda disipline ihtiyaç duyulması konusunda çeşitli gerekçelerden bahsetmiştir. Okulda yaşanan disiplin sorunlarının önlenmesini ve çözülmesini amaçlayan farklı uygulamalar vurgulanmıştır. Katılımcılar, mevcut Disiplin Yönetmeliği'nin önleyici disiplin yaklaşımı çerçevesinde güncellenmesini önermektedir. The purpose of this study is to examine the opinions of administrators regarding the applicability of the disciplinary rules in the Secondary Education Institutions Regulation in terms of disciplinary approaches. For this purpose, administrators' views on disciplinary legislation were examined in depth in the context of the concept of discipline, disciplinary problems in schools, disciplinary practices and disciplinary approaches. This study was conducted with qualitative research method. In this study, the phenomenology design was used. The study group of the research consists of 12 assistant principals working in public secondary education institutions in Samsun. All assistant principals serve as the Chairman of the Disciplinary Board. Research data was collected by interview technique. A semi-structured interview form prepared by the researcher was used as a data collection tool. Content analysis method was used to analyze the data. MAXQDA program was used in the data editing process. Participants used various expressions when defining the concept of discipline. Research participants cited various reasons for the need for discipline at school. Different practices aiming to prevent and solve disciplinary problems at school are emphasized. Participants suggest that the current Disciplinary Regulation be updated within the framework of the preventive discipline approach.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt9hkWMDmZHfn2ksH3Nuy2HCPC60IeXPSB2YSNkeOMlLXhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3978
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]