Samsun ili Atakum ilçesi ortaöğretim öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
Özet
Tez çalışmasının amacı 2021-2022 eğitim öğretim yılında Samsun ili Atakum ilçesindeki farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan 300 öğrencinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu tez çalışmasının evreni Samsun ili Atakum ilçesinde bulunan ve ortaöğretim kurumu olarak faaliyet gösteren Atakum Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Kurupelit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Onur ATEŞ Anadolu Lisesi, Garip Zeycan YILDIRIM Fen Lisesinde öğrenim görmekte olan farklı sınıf kademelerinde olan 300 öğrencidir. Bu öğrencilere "Kişisel Bilgi Formu" ve "Yenilenebilir Enerji Farkındalık Ölçeği" uygulanmıştır. "Kişisel Bilgi Formu" öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanmıştır. Bu demografik değişkenler ise 'cinsiyet, eğitim gördükleri okul, meslek lisesinde okuyorsa eğer eğitim gördüğü meslek alanı, eğitim gördüğü sınıf kademe bilgisi, yenilenebilir enerji kavramını ilk hangi kaynaktan duyduğu, çevrenizde yenilenebilir enerji kaynağı ile çalışan herhangi bir alet ve cihaz var mı ? sorusu , yenilenebilir enerji kaynakları konusunda bilgi düzeyini belirlemek için 5'li likert ölçeği ve okulda yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik konu içeriği artırılsın mı? şeklinde alt problemlerden oluşmaktadır. Veriler IBM SPSS programı tarafından analiz edilmiş ve öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynakları konusunda anlamlı farkındalıklar ya da ilişkiler var mı? sorularına ki kare test yöntemi kullanarak karar verilmeye çalışılmıştır. Ki kare analizinde değişkenler çaprazlanmış örneğin öğrencilerin cinsiyet bilgisi ile okulda yenilenebilir enerji kaynakları konusunda ders içeriği artırılsın sorusuna evet ya da hayır cevabı verenlerin ilişkisi incelenmiş ve ki kare anlamlılık düzeyi p<0.05 ise iki değişkenin ilişkili olduğu p>0.05 ise iki değişken arasında bir ilişki olmadığı söylenmiştir. Çalışmanın sonucunda yenilenebilir enerji kaynakları farkındalık düzeyleri ile alt boyutlar ili ilişki belirlenmiştir. Ayrıca eğitim gördükleri okul, cinsiyet, sınıf bilgileri değiştikçe farkındalık düzeyleri de değişmiştir. The aim of the thesis study is to determine the awareness levels of 300 students studying in different secondary education institutions in the Atakum district of Samsun province about renewable energy sources in the 2021-2022 academic year. This dissertation Samsun atakum and secondary education institution operating as the universe of vocational and technical Anatolian High School is located in, Kurupelit vocational and technical Anatolian High School, Onur ATEŞ Anatolian High School, Garip Zeycan YILDIRIM Science High School of 300 students who are studying at different grade levels who are in it. "Personal Information Form" and "Renewable Energy Awareness Scale" were applied to these students. The "Personal Information Form" was applied to determine the demographic characteristics of the students. The demographic variables of gender, school education, vocational training in high school if he is reading his profession, education level information class of renewable energy source from which the concept was first heard around that works with any tool renewable energy source and device do you have ? the question is, should the 5-point likert scale and the content of the topic on renewable energy sources be increased at school to determine the level of knowledge about renewable energy sources? it consists of subproblems in the form of. The data were analyzed by the IBM SPSS program and did the students have any meaningful awareness or relationships about renewable energy sources? the questions were decided by using chi-square test method. Chi-square analysis of the tables cross, for example, students at the school with the knowledge of renewable energy sources in terms of gender, the course content were examined and the relationship of those who gave the answer yes or no question artirils's chi-square significance level of P<0.05, which is associated with two variables, p>0.05, it has been said that there is no relationship between two variables. As a result of the study, the relationship between the awareness levels of renewable energy sources and the subdimensions was determined. In addition, as the school, gender, and class information they studied changed, their awareness levels also changed.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCPjLlZiaH4eCqjXvLreUAbQ53e2mWZf-aFiEtp7Qnuawhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3783
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [397]