Ters yüz sınıf modeli ile 7. sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik bir eylem araştırması
Özet
Ters yüz sınıf modeli öğrencilerin konu ile ilgili temel kavramları ders öncesinde evde öğrendiği, sınıf ortamında ise konu ile ilgili eksiklerin tamamlandığı, uygulama ve etkinliklerin yapıldığı sınıf ortamını ifade etmektedir. Bu çalışmada ortaokul 7. sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanına ait konuların öğretiminde ters yüz sınıf modeli kullanımının öğretmenin klasik öğrenme ortamına göre nasıl farklılaştığını ve modelin kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılında Amasya ilinin bir ilçe merkezinde bulunan sosyo-ekonomik durumu ve akademik başarısı düşük-orta düzeyde olan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 13 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 5 hafta ve toplam 25 ders saati sürmüştür. Araştırmanın ders öncesi ve ders esnasında ters yüz sınıf modelini temel alan uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda ders öncesinde öğrencilere videolar ve testler gönderilmiş, ders esnasında ise etkinlikler ve çalışma yaprakları kullanılmıştır. Bu çalışmaların tamamı grup çalışması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırma süresince yapılan gözlem ve araştırma sonunda gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin öğrenmelerini desteklediği, sınıf içi etkileşimi arttırdığı, öğretmenin ders içi zaman yönetimi kolaylaştırdığı görülmüştür. Bunu yanı sıra öğretmenin, öğrencilerin video izleyip izlemediklerinin takibinde sıkıntılar yaşadığı, videoları izleyemeyen ve derse hazırlıklı gelmeyen öğrencilerin derslerde zorlandıkları ve modelin hem ders öncesi hem ders esnasında öğretmenin iş yükünde artışa neden olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenci görüşlerine bakıldığında ise, öğrencilerin model hakkında genel olarak olumlu görüşlerinin olduğu, modelin öğrenmelerini olumlu yönde etkilediğini belirttikleri ancak modelin matematiğin tüm konularına uygulanamayacağını belirttikleri görülmüştür. Öğrencilerin ders videoları için olumlu görüşlerinin olduğu, ders öğretmeninin hazırladığı videoları daha çok beğendikleri ve videoların tekrar izlenebilmesinin öğrenmelerini olumlu etkilediğini belirttikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra öğrenciler, EBA üzerinden gönderilen video ve testleri açmakta sıkıntılar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. The flipped classroom model refers to the classroom environment where students learn the basic concepts of the subject at home before the lesson, and where the deficiencies related to the subject are completed and applications and activities are carried out in class. In this study, it was aimed to determine how the use of the flipped classroom model differs from the teacher's classical learning environment in teaching subjects related to the geometry and measurement learning field in the 7th grade of secondary school and specify the students' opinions on the use of the model. The study was designed as action research which is one of the qualitative research approaches. It was conducted in a public secondary school with low-medium socio-economic status and academic success located in a district center of Amasya province in the 2022-2023 academic year. The study group of the research consists of 13 seventh grade students. Convenience sampling method was used to determine the study group of the research. The research lasted 5 weeks and a total of 25 sessions. Practices based on the flipped classroom model were carried out before and during the lesson of the research. In this context, videos and tests were sent to the students before the lesson, and activities and worksheets were used during the lesson. All of these studies were carried out as group work. The data of the research were obtained from observations made during the research and semi-structured interviews held at the end of the research. Content analysis method was used to analyze the data obtained from the research. Considering the research findings, it has been seen that the flipped classroom model supports students' learning, increases in-class interaction, and facilitates teachers' time management in the classroom. In addition, it has been concluded that the teacher had difficulties in monitoring whether the students watched the videos or not, students who could not watch the videos and did not come prepared for the lesson had difficulty in the lessons, and the model caused an increase in the teacher's workload both before and during the lesson. Analyzing the student opinions, it has been seen that the students generally had positive attitudes about the model and that affected their learning positively, but stated that the model could not be applied to all subjects of mathematics. It was observed that the students had positive opinions about the course videos, they liked the videos prepared by the course teacher more, and they stated that watching the videos again had a positive effect on their learning. In addition, students stated that they had difficulties opening the videos and tests sent via EBA. Suggestions were made in accordance with the results obtained from the research.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsY4lwsDXoeBsOhMuOEJQVrvQQo6AMpMCTp4eSR4TnH6dhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3740
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [397]