• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ergenlerde bilişsel esneklik, beden algısı ve öznel iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Göztaşı Soydan, Fatoş

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı ergenlerin bilişsel esneklikleri, beden algıları ve öznel iyi oluşları arasındaki ilişkiyi incelenmektir. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemi ve ilişkisel desen kullanılması tercih edilmiştir. Araştırma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Batman ili, Merkez ilçesindeki farklı lise türlerinde öğrenimine devam eden yaşları 14-18 yaş aralığında değişen 538 ergen oluşturmaktadır. Araştırma grubunun belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada bilişsel esnekliği ölçmek amacıyla Bilişsel Esneklik Ölçeği, beden algısını ölçmek için Bedeni Beğenme Ölçeği ve ergenlerin öznel iyi oluşlarını ölçmek amacıyla Ergenler İçin Öznel İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada yapılan bütün istatistiksel analizler SPSS 27 paket programı ile yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla elde edilen verilerin analizinde Pearson Korelasyon analizi, Çoklu Regresyon Analizi testleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ergenlerin bilişsel esneklik puanları ile bedeni beğenme puanları (r=.45, p<0.01) ve öznel iyi oluş puanları (r=.40, p<0.01) arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu ve bilişsel esneklik ve bedeni beğenme bağımsız değişkenlerinin öznel iyi oluş bağımlı değişkenini yordadığı bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
 
The aim of this study is to examine the relationship between adolescents' cognitive flexibility, body perception and subjective well-being. For the purpose of this study, it was preferred to use quantitative research method and relational design. The research group consists of 538 adolescents, aged between 14 and 18, who continue their education in different types of high schools in the Central district of Batman province in the 2022-2023 academic year. Appropriate sampling method was used to determine the research group. In this study, the Cognitive Flexibility Scale was used to measure cognitive flexibility, the Body Appreciation Scale was used to measure body perception, and the Subjective Well-Being Scale for Adolescents was used to measure the subjective well-being of adolescents. All statistical analyzes in this study were performed with the SPSS 27 package program. Pearson Correlation analysis and Multiple Regression Analysis tests were used to analyze the data obtained in order to reveal the relationships between the variables. As a result of the analyses, there was a moderate positive significant relationship between adolescents' cognitive flexibility scores and body liking scores (r=.45, p<0.01) and subjective well-being scores (r=.40, p<0.01). It was found that the independent variables predicted the dependent variable of subjective well-being. These findings were discussed within the framework of the literature.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt-rtHQLrpe9C8tAToETn037TGXk1qVz7OaBclvSlkJEL
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3735

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: