8 haftalık temel masa tenisi eğitimi antrenmanlarının 9-12 yaş grubu çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerine etkisi
Özet
Düzenli olarak gerçekleştirilen fiziksel etkinlikler, sağlık üzerine olumlu etkilerinin yanında fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal beceriler ve birçok yönde gelişmesine önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırma, sekiz haftalık temel masa tenisi antrenmanlarının 9-12 yaş grubu çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik değerlerine olan etkisini saptamak için yapılmıştır. Bu çalışmada, nicel araştırma çerçevesinde gözlem tekniğine dayalı deneysel model kullanıldı. Çalışmaya, Yozgat ili Aydıncık ilçesindeki Şehit Zemçi Doğan Ortaokulu 2021-2022 eğitim öğretim yılı müfredat kapsamında yer alan ve beden eğitimi dersleri dışında hiçbir sportif aktiviteye katılmayan öğrencilerden rastgele seçilen, 9-12 yaş grubu 30 sağlıklı ve gönüllü öğrenci katılmıştır. Boy, kilo, vücut kitle indeksi, esneklik, dikey sıçrama, reaksiyon zamanı, 30 m sürat koşusu, 20 m mekik koşusu, anerobik güç ve VO2max testleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikle birlikte grup içi ön test ve son test değerleri arasındaki farkların belirlenmesi için Bağımlı Gruplarda t Testinden yararlanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Çalışamadan elde edilen bulgular, deney grubunun fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin ön test değerlerinin ortalaması boy için 152,07 cm, kilo için 42,80 kg, VKİ için 18,44 kg/m2, reaksiyon zamanı için 0,20 sn., esneklik için 24,60 cm, dikey sıçrama için 25,07 cm, 30 m sürat koşusu için 5,78 sn., anaerobik güç için 71,91 kgm/sn., 20 m mekik koşusu için 48,40 adet, VO2max, için 35,30 ml/kg/dk olarak tespit edilmiştir. Deney gurubunun ön test ve son test değerleri karşılaştırıldığında esneklik, sürat, reaksiyon zamanı, anaerobik ve aerobik güç parametrelerinde istatiksel açıdan anlamlı fark (p<0,05) bulunmuştur. Kontrol grubunun ön test ve son test değerleri karşılaştırıldığında ise araştırmanın parametrelerine ilişkin istatiksel açıdan anlamlı fark (p>0,05) bulunamamıştır. Sonuç olarak, 8 hafta boyunca yapılan masa tenisi antrenmanlarının 9-12 yaş grubu çocukların esneklik, sürat, reaksiyon zamanı, aerobik ve anaerobik güç özelliklerini önemli ölçüde olumlu yönde geliştirdiği kanaatine varıldı. Regular physical activities not only have positive effects on health, but also contribute to the development of physical, mental, emotional and social skills in many ways. This research was conducted to determine the effect of eight-week basic table tennis training on some physical and physiological values of children in the 9-12 age group. In this study, quantitavite research method and observation technique were used 30 healthy and volunteer students, in the 9-12 age group , randomly selected from the students who are included in the curriculum of the Şehit Zemçi Doğan Secondary School in the Aydıncık district of Yozgat province for the 2021-2022 academic year and who do not participate in any sports activities other than physical education classes, participated in the study. Height, weight, body mass index, flexibility, vertical jump, reaction time, 30 m sprint, 20 m shuttle run, anaerobic power and VO2max tests were used as data collection tools. On Dependent Groups t-Test was used to determine the differences between in-group pre-test and post-test values along with descriptive statistics in the evaluation of the data. The significance level was determined as p<0.05. The findings obtained from the study showed that the average of the pre-test values of the physical and physiological characteristics of the experimental group was 152,07 cm for height, 42,80 kg for weight, 18,44 kg/m2 for BMI, 0,20 sec for reaction time, 24 for flexibility. 60 cm, 25,07 cm for vertical jump, 5.78 s for 30 m sprint, 71.91 kgm/s for anaerobic power, 48,40 for 20 m shuttle run, 35,30 ml/ kg/min for VO2max. When the pre-test and post-test values of the experimental group were compared, a statistically significant difference (p<0.05) was found in flexibility, speed, reaction time, anaerobic and aerobic power parameters. When the pre-test and post-test values of the control group were compared, no statistically significant difference (p>0.05) was found regarding the parameters of the study. As a result, it was concluded that 8 weeks of table tennis training significantly improved the body fat level, flexibility, speed, reaction time, anaerobic and aerobic power characteristics of 9-12 years old children.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShgZzYykFsWa_BghrJr3VnitfTl-FvR7XhFNPR4dUwSLMhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3712
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [103]