8. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanına yönelik problem kurma başarılarının incelemesi
Özet
Bu araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanına ilişkin problem kurma başarıları incelenmiştir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu 10 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerden serbest, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış olmak üzere farklı problem kurma görevleri içeren problem kurma testini cevaplamaları istenmiş. Öğrencilerin problem kurma görevlerine verdikleri yanıtları incelemek amacıyla Silver ve Cai (2005), Türnüklü, Ergin ve Aydoğdu (2017) ve Katrancı (2014) tarafından oluşturulan problem kurma değerlendirme şemalarından yararlanılarak oluşturulan bir şema kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin görevler için oluşturduğu yanıtların yaklaşık dörtte birinin bir problem durumu belirtmediği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin veriye uygun problem kurmada zorlandıkları genel olarak problem kurmada başarısız olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak sınıflarda problem kurmaya dayalı öğretim etkinliklerine daha çok yer verilmesi önerilmiştir. In this study, eighth grade students' problem posing success in the field of algebra learning was examined. In this research, in which qualitative research design was used, the study group of the research consisted of 10 eighth grade students. Students were asked to answer the problem posing test, which included different problem posing tasks: free, semi-structured and structured. In order to examine students' responses to problem posing tasks, a scheme based on the problem posing evaluation schemes created by Silver and Cai (2005), Türnüklü, Ergin and Aydoğdu (2017) and Katrancı (2014) was used. As a result of the study, it was determined that approximately one-fourth of the students' answers to the tasks did not indicate a problem situation. In addition, it was observed that students had difficulty in posing problems appropriate to the data and were generally unsuccessful in posing problems. Based on the research results, it has been suggested that teaching activities based on problem posing should be included more in classrooms.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr1qh21R_HlG0lYqVJ2TV0-2mAO7E4l20hCgQ4M20mfiThttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3691
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [397]