Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞuayip Özdemir
dc.contributor.authorRahime Çelik
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:48Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-7256
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMU1ESXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/368
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Çalışma, 531 yedinci sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Bu ölçek geliştirilirken, literatür taranarak, uzman görüşleri alınmış, buna göre madde havuzu oluşturularak faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin KMO değeri .91 ve Bartlett test değeri 4.514 bulunmuş olup chi-square değerinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonucunda, "sevme" (?=.83), "fayda" (?=.67), "ilgi" (?=.77), "istek" (?=.72) ve "güven" (?=.63) olarak isimlendirilen beş faktör belirlenmiştir. Ölçeğin açıkladığı toplam varyans yüzde 52.04 olup maddelerin faktör yükleri .49 ile .8 arasında değişmektedir. Ölçek, toplam 27 maddeden oluşmaktadır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, ölçeğin öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ilişkin tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a valid and reliable scale to measure middle school students’ attitude towards Religious Culture and Moral Knowledge lesson. The study has been applied to 531 7th grade students. During developing this scale, the literature has been scanned, expert opinions have been obtained, accordingly an item pool has been composed and factor analysis has been performed. The KMO value of the scale has been calculated as .914 and the Bartlett test value 4.514 and it has been determined that chi square value is significant. At the end of the analysis 5 factors named “liking” (?=.83), “benefit” (?=.67), “interest” (?=.77), “will” (?=.72) and “trust” (?=.63) have been defined. Total variance that the scale defines is 52.04 percent and the factor loads of the items varies between .49 to .8. The scale is composed of total 27 items. According to the results of the analysis, it has been determined that the scale is a valid and reliable instrument to measure the students’ attitude towards Religious Culture and Moral Knowledge lessonen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleDİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeStudy of Validity and Reliability of Religious Culture and Moral Education Lesson’s Attitude Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAmasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster