Sınıf öğretmenlerinin LCD ekran etkileşimli tahta kullanımı ile mesleki profesyonelliği arasındaki ilişki
Özet
Teknolojinin hayatın her alanında etkin olarak kullanılması eğitim-öğretim sürecinde kullanılmasına da neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin LCD ekran etkileşimli tahta kullanımının mesleki profesyonelliği arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadaki çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Osmaniye ili Düziçi ilçesi devlet ilkokullarında görev yapan 103 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak LCD panel etkileşimli tahta tutum ölçeği ile öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ölçekleri kullanılmıştır. Verileri analiz etmek için SPSS programıyla bağımsız örneklem t- testi, pearson korelasyon ve ANOVA teknikler sayesinde analiz yapılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımı alt boyutlarından haftalık etkileşimli tahta kullanım süresinde anlamlı farklılaşma olduğu; cinsiyet, yaş ve eğitim tecrübesi değişkenlerinde bir farklılaşmanın olmadığı görülmüştür. Kadın sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarından mesleki duyarlılık ve kuruma katkı alt boyutlarında anlamlı farklılaşmanın olduğu; kişisel gelişim alt boyutunda haftalık etkileşimli tahta kullanım süresi anlamlı farklılaşmanın olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin LCD ekran etkileşimli tahta kullanımı ile mesleki profesyonelliği arasında pozitif yönde orta düzey anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. The effective use of technology in all areas of life has also led to its use in the education process. The aim of this research is to examine the relationship between elementary teachers' use of LCD screen interactive whiteboards and professionalism in terms of various variables. In this study, descriptive research survey model, one of the quantitative research methods, was used. The study group in the research consists of 103 elementary teachers working in public primary schools in Osmaniye province Düziçi in the 2021-2022 academic year. LCD panel interactive whiteboard attitude scale and teachers' professionalism scales were used as data collection tools of the research. In order to analyze the data, independent sample t-test, pearsoncorrelation and ANOVA techniques were used with SPSS program. In the study, it was found that there was a significant difference in the weekly interactive whiteboard usage time, which is one of the sub-dimensions of teachers' use of interactive whiteboards; It was observed that there was no difference in the variables of gender, age and educational experience. There is a significant difference in the professional sensitivity and contribution to the institution sub-dimensions of female elementary teachers; In the personal development sub-dimension, it was concluded that there was a significant difference in the weekly interactive whiteboard usage time. It was concluded that there is a moderately significant positive relationship between elementary teachers' use of LCD screen interactive whiteboards and their professionalism.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUVyicpa-msqwHDD10RJhYB1kzXUtvH0hA-s1dSFDK677https://hdl.handle.net/20.500.12450/3659
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]