İlkokul öğretmenlerinin mesleki motivasyonları ile öğrencilere okuduğunu kavrama becerilerini kazandırma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin mesleki motivasyonları ile öğrencilere okuduğunu kavrama becerisi düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaçla ilkokul öğretmenlerinin motivasyonlarının ve öğrencilere okuduğunu kavrama becerisi düzeylerinin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, görevi, görev yeri, sınıf mevcudu, mesleki gelişim ile akademik ilgilerine göre ilişkisi incelenmiştir. Betimsel tarama modeli ile modellenen araştırmanın örneklemi basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen, Kars ilinde görev yapan 324 ilkokul öğretmenidir. Araştırmada Epçaçan ve Erzen (2010) tarafında geliştirilen Okuduğunu Anlama Becerileri Ölçeği ile Öztürk ve Uzunkol (2013) tarafından ilkokul öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon düzeylerinin tespiti amacıyla geliştirilen İlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda motivasyon değişkeninin yaş ve sınıf mevcudu faktörlerine göre anlamlı farklılık göstermediği; cinsiyet, eğitim durumu, görevi, görev yeri, mesleki gelişim ile akademik ilgilerine göre ise kısmi farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Motivasyonları ile Öğrencilere Okuduğunu Kavrama Becerileri genel boyutları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to investigate the relationship between primary school teachers' professional motivation and their level of gaining students' reading comprehension skills. For this purpose, the relationship between the motivation of primary school teachers and the level of students gaining reading comprehension skills according to gender, age, educational status, duty, place of duty, class size, professional development and academic interests were examined. The sample of the research modeled with the descriptive survey model is 324 primary school teachers working in the province of Kars, selected by simple random sampling method. The Reading Comprehension Scale developed by Epçan and Erzen (2010) and the Primary School Teacher Motivation Scale developed by Öztürk and Uzunkol (2013) to determine the motivation levels of primary school teachers for the teaching profession were used in the research. As a result of the data analysis, it was found that the motivation variable did not differ significantly according to the age and class size factors; It was found that there were partial differences according to gender, educational status, duty, place of duty, professional development, and academic interests. It was concluded that there is a significant and positive relationship between the Vocational Motivation of Primary School Teachers and the general dimensions of Reading Comprehension Skills for Students.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rnoYcAMMZkbKpglxKlJNNf2OgrCizfqYOL08PDqIJgDchttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3642
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]