• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yüksek lisans yapan öğretmenlerin araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Uslu, Büşra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, yüksek lisans yapan öğretmenlerin araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Amasya Üniversitesi'nde yüksek lisans yapan öğretmenlerle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemi çerçevesinde kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmakta olan 10 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşme tekniğini kullanmışlardır. Elde edilen veriler betimsel analiz anlayışıyla çözümlenmiştir. Araştırmacılar analizler neticesinde lisansüstü eğitim alan öğretmenlerin bilimsel araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşlerini; lisansüstü eğitim süreci ile bütün olması, araştırma sürecini yönetmesi, bireyin kendini geliştirmesini ve yeni bilgiler edinmesini sağlaması olarak sıralamışlardır. Katılımcılar, araştırma yöntemleri dersine ilişkin farklı etkinliklerin yapılması, farklı çalışma alanı oluşturulması, öğrenme alanının geliştirilmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır.
 
The purpose of this research is to reveal the opinions of teachers who are postgraduate student about research methods courses. The research was carried out with teachers who are postgraduate students at Amasya University. The study group of the research was determined by the easily accessible sampling technique within the framework of the purposeful sampling method. The study group of the research consists of 10 teachers who are getting postgraduate education at Amasya University in the 2020- 2021 academic year. This research was carried out using the phenomenology desing within the framework of the qualitative research approach. Researchers used semi- structured interview technique to collect data. The data obtained were analyzed with a descriptive analysis approach. As a result of the analysis, the researchers stated the opinions of teachers who are postgraduate students about research methods courses; They listed it in order integrated with the postgraduate education process, managing the research process, enabling the individual to improve himself and gain new knowledge. Participants made suggestions such as doing different activities related to the research methods course, creating a different study area, and improving the learning area.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf1-r2B--9ZMMtrAHABr0XRmoUNgLj6XbPYfnNpmA63Jv
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3593

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: