Yüksek lisans yapan öğretmenlerin araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı, yüksek lisans yapan öğretmenlerin araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Amasya Üniversitesi'nde yüksek lisans yapan öğretmenlerle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemi çerçevesinde kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmakta olan 10 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşme tekniğini kullanmışlardır. Elde edilen veriler betimsel analiz anlayışıyla çözümlenmiştir. Araştırmacılar analizler neticesinde lisansüstü eğitim alan öğretmenlerin bilimsel araştırma yöntemleri derslerine ilişkin görüşlerini; lisansüstü eğitim süreci ile bütün olması, araştırma sürecini yönetmesi, bireyin kendini geliştirmesini ve yeni bilgiler edinmesini sağlaması olarak sıralamışlardır. Katılımcılar, araştırma yöntemleri dersine ilişkin farklı etkinliklerin yapılması, farklı çalışma alanı oluşturulması, öğrenme alanının geliştirilmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır. The purpose of this research is to reveal the opinions of teachers who are postgraduate student about research methods courses. The research was carried out with teachers who are postgraduate students at Amasya University. The study group of the research was determined by the easily accessible sampling technique within the framework of the purposeful sampling method. The study group of the research consists of 10 teachers who are getting postgraduate education at Amasya University in the 2020- 2021 academic year. This research was carried out using the phenomenology desing within the framework of the qualitative research approach. Researchers used semi- structured interview technique to collect data. The data obtained were analyzed with a descriptive analysis approach. As a result of the analysis, the researchers stated the opinions of teachers who are postgraduate students about research methods courses; They listed it in order integrated with the postgraduate education process, managing the research process, enabling the individual to improve himself and gain new knowledge. Participants made suggestions such as doing different activities related to the research methods course, creating a different study area, and improving the learning area.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf1-r2B--9ZMMtrAHABr0XRmoUNgLj6XbPYfnNpmA63Jvhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3593
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]