Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevilay Kilmen
dc.contributor.authorİlker Kösterelioğlu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:46Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnd09UUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/356
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiştir. Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerini etkileyen faktörler bir çeşit kümeleme analizi olarak düşünebileceğimiz CHAID (Chi-squared Automatic Interactation Detection) analizi ile saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre görev yeri, öğretim programına ilişkin görüşleri, hizmet içi eğitime katılmaya isteklilik, tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarını kullanmak için yeterli zaman, branş ve cinsiyet değişkenlerinin etkilediği saptanmıştır. Öğrenim durumu ve hizmet yılı değişkenlerinin ise bu görüşleri etkilememektediren_US
dc.description.abstractIn this study, it was to examine teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches with CHAID analysis. In this research, whether teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches make a difference according to some variables has been examined. The factors that affect teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches were determined by CHAID analysis which is thought as a type of cluster analysis. According to the research findings, there were differences in teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches in terms of in-service training, enough time to use alternative assessment approaches, branch and gender. There are no significant differences in terms of education level and years of serviceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Teachers’ Perceptions towards Alternative Assessment Approaches with CHAID Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage256en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster