ÜSTÜN YETENEKLİ TANISI KONULMUŞ VE KONULMAMIŞ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Özet
Bu çalışmanın amacı üstün yetenekli tanısı konulmuş ve konulmamışöğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesidir. Çalışma grubunu Giresun ilindeki Bilim ve Sanat Merkezi’nekayıtlı 3 üstün yetenekli tanısı konulmuş ve bir devlet okuluna devam etmekteolan 3 üstün yetenekli tanısı konulmamış 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler matematiksel düşünme süreçlerini ortaya çıkarmaya yönelik tasarlanan 6etkinlikteki öğrenci çalışmaları ve öğrenci çalışmaları doğrultusunda yürütülenklinik mülakatlarla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda özelleştirme, genelleme ve varsayımda bulunma aşamalarındaki davranışlarda üstün yetenekli tanısı konulmuş öğrencilerin üstünyetenekli tanısı konulmamış öğrencilerden farklılaştığı ancak ispat/ikna etmeaşamalarında farklılaşmadığı görülmüştür. Bu durum üstün yetenekli tanısıkonulurken alana özgü üstün yeteneğin göz ardı edilmemesi gerektiğini ortayakoymuştur.