dc.contributor.author | Karamustafaoğlu, Sevilay | |
dc.contributor.author | Bolat, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:39:26Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:39:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/435104 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3518 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yedinci sınıf kütle ve ağırlık konusunda, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve kavram öğrenmeleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel kökenliön test-son test uygulamalı basit deneysel desen modelindedir. Çalışmanın örneklemini 2019 – 2020 eğitim-öğretim yılında Çorum il merkezine bağlı bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 19 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veritoplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan başarı testi, kavram haritası veyarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz,fark analizi ve içerik analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesindekibaşarıları ile uygulama sonundaki başarılarını karşılaştırmak için nonparametrik testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılangörüşmeler ise içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, TGAyönteminin öğrencilerin kütle ve ağırlık konusundaki akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı, öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesinde,imajlarının olumlu yönde değişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmanınsonucunda daha büyük örneklemlerle benzer çalışmaların yapılması, aynı konuda farklı yöntemlerin uygulanması gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | KÜTLE VE AĞIRLIK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ: TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 50 | en_US |
dc.identifier.issue | 230 | en_US |
dc.identifier.startpage | 663 | en_US |
dc.identifier.endpage | 687 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 435104 | en_US |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Çorum İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Çorum, Türkiye | en_US |