Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorBolat, Ahmet
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:26Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/435104
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3518
dc.description.abstractBu araştırmada, yedinci sınıf kütle ve ağırlık konusunda, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve kavram öğrenmeleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel kökenliön test-son test uygulamalı basit deneysel desen modelindedir. Çalışmanın örneklemini 2019 – 2020 eğitim-öğretim yılında Çorum il merkezine bağlı bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 19 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veritoplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan başarı testi, kavram haritası veyarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz,fark analizi ve içerik analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesindekibaşarıları ile uygulama sonundaki başarılarını karşılaştırmak için nonparametrik testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılangörüşmeler ise içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, TGAyönteminin öğrencilerin kütle ve ağırlık konusundaki akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı, öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesinde,imajlarının olumlu yönde değişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmanınsonucunda daha büyük örneklemlerle benzer çalışmaların yapılması, aynı konuda farklı yöntemlerin uygulanması gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKÜTLE VE AĞIRLIK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ: TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMAen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue230en_US
dc.identifier.startpage663en_US
dc.identifier.endpage687en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid435104en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Çorum İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Çorum, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster