Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozgün, Kayhan
dc.contributor.authorCan, Fatih
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:23Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/481602
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3502
dc.description.abstractBu araştırma, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin iletişim becerileri ile konuşma kaygıları arasındaki ilişki belirlenerek öğrencilerin iletişim becerileri ve konuşma kaygı puanlarının cinsiyet, sınıf ve akademik çalışmaları takip etme değişkenlerine göre farklılık oluşturup oluşturmadığı da incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Korkut Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Ölçeği” ile Yaman ve Suroğlu Sofu (2013) tarafından geliştirilen “Konuşma Kaygısı Ölçeği” kullanılarak eğitim fakültesinde öğrenim gören 399 öğrenciden veriler toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sürecinde iletişim becerileri ve konuşma kaygısı puanlarının cinsiyet ve akademik çalışmaları takip etme değişkenlerine göre değişimi bağımsız örneklem t-testi; sınıf düzeyine göre değişimi ise Tek Yönlü Varyans Analizi testi kullanılarak incelenmiştir. İletişim becerileri ve konuşma kaygısı puanları arasındaki ilişki Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda akademik çalışmaları takip eden öğretmen adaylarının iletişim beceri puan ortalamalarının anlamlı bir şekilde daha yüksek; konuşma kaygısı puan ortalamalarının ise daha düşük ve anlamlı olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyine ve cinsiyete göre puan ortalamalarında bir değişime rastlanmamıştır. Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile konuşma kaygısı puanları arasında orta düzeyde pozitif anlamlı ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri arttıkça konuşma kaygıları azalmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ İLE KONUŞMA KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1124en_US
dc.identifier.endpage1136en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid481602en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster