Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTeker, Sibel
dc.contributor.authorKurt, Murat
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Orhan
dc.date.accessioned2019-05-09T09:54:48Z
dc.date.available2019-05-09T09:54:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/34
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersi 5. Sınıf ''Işığın ve Sesin Yayılması'' ünitesinin buluş yoluyla öğretiminin öğrencilerin derse ilişkin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ilçe ortaokulunun öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda buluş yoluyla öğrenme stratejisine göre hazırlanmış ders etkinlikleriyle öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulama 7 hafta toplam 28 saat sürmüştür. Araştırmada akademik başarı testi ve fen bilimlerine yönelik tutum ölçeği olmak üzere iki farklı ölçme aracı ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına bakıldığında ise, buluş yoluyla öğrenme stratejisine göre öğrenim gören deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır. Verilerden Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin akademik başarıyı arttırmada ve öğrencilerin derse olan tutumlarında olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the academic success and attitudes of students attending 5th grade science course in the unit "propagation of light and sound" through discovery learning. In this framework, the research was carried out using the quasi-experimental design. This research was realized at a secondary school in spring term in Eastern part of Turkey in 2015-2016 academic year. In the experiment group, discovery learning strategy was used while teaching and the activities were prepared related to it and no intervention was made to the control group. The application lasted in 7 weeks total 28 hours. In this research, data were collected by using two different measuring instruments, namely academic achievement test and scale of attitudes towards science. As a result of the research; it was found that there was a statistically significant difference between the academic achievements of the students in favor of the experimental group. When we look at attitudes towards science, it is seen that there is a statistically significant difference in favor of the experimental group in which learning takes place with discovery learning. From the data, it was concluded that the discovery learning teaching strategy had a positive effect on academic achievement and the attitudes of the students to the science lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAdıyaman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBuluş Yoluyla Öğretimen_US
dc.subjectIşık ve Sesen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectDiscovery Learningen_US
dc.subjectLight and Sounden_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.title‘‘Işığın ve sesin yayılması’’ ünitesini buluş yoluyla öğrenmenin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of students’ attitude and success of "propagation of light and sound'' unit through discovery learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage835en_US
dc.identifier.endpage863en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster