• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

EĞİTİMCİLERİN ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VERİLERİNİN KORUNMASI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Bayar, Adem
Korkmaz, Bekir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada Niğde’nin Çamardı İlçesi’nde görev yapan eğitimcilerin bakış açılarına göre kişisel veri kavramının tanımı, öğrencilerin korunması gereken kişisel verilerinin neler olduğu, öğrencilerin fotoğraf ve videolarının sosyal medyada paylaşılması durumu, öğrencilerin kişisel verilerinin korunamamasından dolayı ortaya çıkabilecek olumsuz etkiler ve öğrencilerin kişisel verilerinin daha iyi korunmasına yönelik öneriler incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi çerçevesinde olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Maksimum çeşitliliği sağlamak amacıyla çalışma grubu; ilkokul, ortaokul ve liselerde görevine devam eden, farklı alanlarda çalışan eğitim yöneticisi ve öğretmenlerden meydana gelmiştir. Araştırma bulgularına göre eğitimcilerin kişisel veri kavramını literatürde geçen tanımlara benzer şekilde algıladıkları görülmüştür. Eğitimciler, öğrencilerin korunması gereken bilgilerini; kimlik bilgileri, aile bilgileri, fotoğraflar, sınav, karne ve not bilgileri, adres bilgileri, videolar başta olmak üzere on sekiz maddede sıralamışlardır. Ayrıca öğrencilerin sınıf ortamındaki fotoğraf ve videolarının paylaşılmaması gerektiğini veya belli şartlarda paylaşılması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin kişisel verilerinin korunamamasının öğrencilerde; içine kapanma, alay edilme, siber zorbalığa maruz kalma, aşağılanma, güvensiz hissetme ve akran baskısına sebep olabileceği bulgularına ulaşılmıştır.

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1117276
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3481

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: