• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞI TUTUMLARI VE SPORTMENLİK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Özlü, Kurtuluş
Türksoy, Kadir Kaan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Ortaokul öğrencilerinin beden eğitim dersine tutumları ve sportmenlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile yapılan bu araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Gaziantep ilinde ortaokul kademesinde öğrenimlerine devam eden ve seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 392 (204 kız ve 188 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Türkçe uyarlaması Varol, Ünlü, Erbaş ve Sünbül (2016) tarafından gerçekleştirilen “İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” ile Koç (2013) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve spor yapma durumlarının farklılığa neden olmadığı belirlenirken, cinsiyet ve sınıf düzeylerinin sportmenlik davranışı ölçeği uygun davranışlar sergileme ve uygunsuz davranışlardan kaçınma alt boyutlarında anlamlı farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile sportmenlik davranışları arasında cinsiyet, sınıf düzeyleri, spor yapma durumları ve yaş değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları arttıkça sportmenlik davranışlarının da arttığı gözlemlenmiştir. Bu sonuca bakarak beden eğitimi derslerinde yapılan etkinlikleri çeşitlendirerek öğrencilerin derse olan ilgilerini arttırılabileceği önerisinde bulunulmuştur.

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1141105
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3475

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: