Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzaydın, Elvan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:17Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1306-732X
dc.identifier.issn2564-680X
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1151577
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3473
dc.description.abstractDeğişen çevre koşulları karşısında örgütlerin pazarlama departmanları yürüttükleri çeşitli faaliyetlerde yenilikler hayata geçirmektedir. Bu yenilikleri pazarlama çalışanlarının benimseme düzeyleri farklı olabilmektedir. Bu çalışmada pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin ortaya konulması ve bazı demografik değişkenler bakımından farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma modelinin benimsendiği çalışmada veriler, 391 pazarlama çalışanından online anket yoluyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik ölçeği puan ortalaması 72,68 (n=391, ss=9,37) olarak bulunmuştur. Analizler neticesinde; pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin ağırlıklı olarak "öncü" kategorisinde olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların yenilikçilik düzey puanları; yaş, cinsiyet, çalışma süresi, yönetim kademesi (pozisyon) açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Diğer yandan eğitim durumu ve çalışılan sektör bakımından anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Lisans ve lisansüstü mezunlarının lise mezunlarına göre, üretim sektöründe çalışanların hizmet sektöründe çalışanlara göre yenilikçilik düzeyleri daha yüksektir. Araştırma sonucunda, pazarlama çalışanlarının oldukça yenilikçi bir puan ortalamasına sahip oldukları, pazarlama alanında çalışacak kişilerin yeni fikirlere açık ve yenilikleri hızlı bir şekilde benimsemelerinin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePAZARLAMA ÇALIŞANLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1151577en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Pazarlama Programı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster