dc.contributor.author | Gören, Safiye Çiğdem | |
dc.contributor.author | Ocal, Sabahat | |
dc.contributor.author | Alper, Umut | |
dc.contributor.author | Kaymak, Mehtap Naillioğlu | |
dc.contributor.author | Göregen, Feride | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:39:16Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:39:16Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2148-3485 | |
dc.identifier.issn | 2148-3272 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1165940 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3468 | |
dc.description.abstract | Covid-19 pandemisi ile yaşanan değişimler, eğitimde ve okul algısında zorunlu bir paradigma değişimine işaret etmektedir. Bu çalışma, Covid-19 pandemisi öncesinde, pandemi sırasında uzaktan eğitim sürecinde ve pandemi sonrası yüz yüze eğitim başladığında öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin okulu nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin okul algılarındaki değişimi metaforlar aracılığıyla belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırma 181 öğrenci, 93 öğretmen, 22 okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, Covid-19 pandemisi ile öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul algılarında değişim olduğu ve özellikle okul algılarının uzaktan eğitim sürecinde olumsuzlaştığı tespit edilmiştir. Ek olarak çalışma bulguları uzaktan eğitim sürecinde Covid-19 ile yoğunlaşan uzaktan eğitim uygulamalarının, öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul algılarının değişiminde etkili olduğuna işaret etmektedir. Politika yapıcılara ve uygulayıcılara, uzaktan eğitim sürecinde okula ilişkin olumsuz algıya sebep olan faktörlerin saptanmasına, gelecek uygulamalarda bu alanların iyileştirilmesine öncelik vermeleri önerilmiştir. Araştırmacılara ise, Covid-19 sürecinin, veliler ve okulun diğer paydaşlarının okul algısı üzerinde etkisinin araştırılması ayrıca, pandemiden sonra eğitim ve öğretim süreçlerine uzaktan eğitimi entegre etmiş olan okullarda okul algısının incelenmesi önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Başkent University Journal of Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Covid-19 ile Değişen Metaforik Okul Algısı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 97 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1165940 | en_US |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Bölümü, Amasya, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye | en_US |