Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGören, Safiye Çiğdem
dc.contributor.authorOcal, Sabahat
dc.contributor.authorAlper, Umut
dc.contributor.authorKaymak, Mehtap Naillioğlu
dc.contributor.authorGöregen, Feride
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:16Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2148-3485
dc.identifier.issn2148-3272
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1165940
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3468
dc.description.abstractCovid-19 pandemisi ile yaşanan değişimler, eğitimde ve okul algısında zorunlu bir paradigma değişimine işaret etmektedir. Bu çalışma, Covid-19 pandemisi öncesinde, pandemi sırasında uzaktan eğitim sürecinde ve pandemi sonrası yüz yüze eğitim başladığında öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin okulu nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin okul algılarındaki değişimi metaforlar aracılığıyla belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırma 181 öğrenci, 93 öğretmen, 22 okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, Covid-19 pandemisi ile öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul algılarında değişim olduğu ve özellikle okul algılarının uzaktan eğitim sürecinde olumsuzlaştığı tespit edilmiştir. Ek olarak çalışma bulguları uzaktan eğitim sürecinde Covid-19 ile yoğunlaşan uzaktan eğitim uygulamalarının, öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul algılarının değişiminde etkili olduğuna işaret etmektedir. Politika yapıcılara ve uygulayıcılara, uzaktan eğitim sürecinde okula ilişkin olumsuz algıya sebep olan faktörlerin saptanmasına, gelecek uygulamalarda bu alanların iyileştirilmesine öncelik vermeleri önerilmiştir. Araştırmacılara ise, Covid-19 sürecinin, veliler ve okulun diğer paydaşlarının okul algısı üzerinde etkisinin araştırılması ayrıca, pandemiden sonra eğitim ve öğretim süreçlerine uzaktan eğitimi entegre etmiş olan okullarda okul algısının incelenmesi önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBaşkent University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Covid-19 ile Değişen Metaforik Okul Algısıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1165940en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Bölümü, Amasya, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster