Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopal, Keziban Kılıç
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:12Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7884/teke.5621
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1159700
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3446
dc.description.abstractÖlçme ve değerlendirme, eğitimin ve eğitimde kalite arayışının temel unsurlarından biridir. Bu çalışmada ölçme ve değerlendirme dersi almış öğretmen adaylarının bu derse yönelik genel yeterlik algılarının ve tutumlarının belirlenmesi, genel yeterlik algısı ve tutum arasındaki ilişki, ilişkinin derecesi ve ölçme ve değerlendirme dersine yönelik genel yeterlik algısının tutuma olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine yönelik yeterlik algılarını belirlemek amacıyla “Öğretmen Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği”, bu derse yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutum Envanteri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde lisans programlarına kayıtlı ölçme ve değerlendirme eğitimi almış öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ankete katılan öğretmen adayları, seçkisiz olasılıklı örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Lisans programlarına göre tabakalara ayrılan evren içerisinde 342 öğretmen adayı seçilmiştir. İki ölçek için lisans programlarının ortalamaları arasında bir farklılık olup olmadığı tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir. Varyans analizi sonucu ortaya çıkan farklılıkların hangi lisans programları arasında olduğu Post-Hoc testleri içerisinden Tukey testi ile belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bu derse yönelik genel yeterlik algıları ve tutum arasındaki ilişki araştırılmış ve genel yeterlik algılarının tutuma olan etkisi regresyon analizi ile tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK GENEL YETERLİK ALGILARI İLE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage362en_US
dc.identifier.endpage373en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1159700en_US
dc.identifier.doi10.7884/teke.5621
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster