Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDağ, Mehmet
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Orhan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:10Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.56423/fbod.1264038
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1186875
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3434
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen lisesi öğrencilerinin Grasha-Riechmann öğrenme stilleri ölçeğine göre okul, sınıf seviyesi, cinsiyet ve mezun olunan ortaokul değişkenleri çerçevesinde öğrenme stillerini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama araştırması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 öğretim yılında Amasya ilindeki üç fen lisesinde öğrenim gören her sınıf düzeyindeki öğrencilerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sarıtaş & Süral (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 60 maddelik Grasha-Riechmann öğrenme stili ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 paket programı yardımıyla ANOVA ve t-Testi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Verilerden belirlenen araştırma sorularının tümüne dönük “İşbirlikli” ve “Rekabetçi” öğrenme stillerinde yüksek düzeyde öğrenme gerçekleştiği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, öğrencilerin yüksek düzeyde öğrenmeler gerçekleştirdiği öğrenme stilleri dikkate alınarak onlara uygun etkinliklerle dersler verilmeli, şeklinde ilgililere gerekli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1186875en_US
dc.identifier.doi10.56423/fbod.1264038
dc.department-tempTC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI AMASYA, TÜRKİYE Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster