Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBolat, Ahmet
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:01Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2822-5600
dc.identifier.issn2822-5597
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52597/buje.989689
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3389
dc.description.abstractBu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ortaokullarda görev yapan 492 fen bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Veriler elektronik ortam yoluyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Becerisini Ölçen Soru Yazma Öz-Yeterliği Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizi betimsel istatistik ve fark testleri ile yapılmıştır. Sonuçta fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği puan ortalamalarının yüksek olduğu kıdem ve öğrenim düzeyi açısından anlamlı fark olmadığı ancak cinsiyet bakımından erkek öğretmenler lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda öğretmenlere üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma eğitim programlarının düzenlenmesi, akademik destek sağlanması yönünde önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterliklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume39-1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage365en_US
dc.identifier.endpage382en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1200985en_US
dc.identifier.doi10.52597/buje.989689
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster