Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağır, Şafak Uluçınar
dc.contributor.authorYolcu, Hüseyin
dc.contributor.authorDurna, Dilan Kaya
dc.contributor.authorAkan, Ali
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:59Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2822-3535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2022.1051356
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1129958
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3380
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye’deki PAB (Pedagojik Alan Bilgisi) ve TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) alanında yayınlanmış makalelerin meta-sentez yöntemiyle analiz edilmesi ve söz konusu alanda nasıl bir eğilimin olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada TR Dizin dergilerde 2015–2021 yılları arasında yayımlanmış olan makalelerden PAB ve TPAB ile ilgili olan 99 çalışma, amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Makaleler kodlanmış ve her bir makale yayın yılı, yayınlandığı dergi, atıf sayısı, araştırma yöntemi, örneklem düzeyi ve büyüklüğü, veri toplama araçları, araştırma konusu, çalışma alanı ve güvenirlik bağlamında içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler tablolardan yararlanılarak sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda TPAB alanında daha fazla çalışma olduğu; PAB çalışmalarında nitel, TPAB çalışmalarında ise nicel araştırma yöntemlerinin daha sık tercih edildiği; hem PAB hem de TPAB çalışmalarında öğretmen adaylarıyla daha sık çalışıldığı; PAB çalışmalarında daha çok matematik alanına yer verildiği, TPAB çalışmalarında ise alan belirtilmeyen çalışma sayısının daha çok olduğu; PAB çalışmalarının az sayıda katılımcı, TPAB çalışmalarının ise kalabalık katılımcı grubu ile yürütüldüğü; çeşitli veri toplama araçlarından yararlanılmasına rağmen PAB çalışmalarında genellikle görüşme ve gözlem, TPAB çalışmalarında ise genellikle ölçekler yoluyla verilerin toplandığı; hem PAB hem de TPAB alanında yapılan çalışmalarda daha çok PAB/TPAB bileşenlerinin incelendiği; genel olarak çalışmalarda güvenirlik analizine yer verildiği; atıf alan çalışma sayısının ise daha az olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEducational academic research (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePedagojik Alan Bilgisi ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine İlişkin Yapılan Çalışmaların Meta-Sentez YöntemiyleAnalizien_US
dc.typereviewArticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1129958en_US
dc.identifier.doi10.5152/AUJKKEF.2022.1051356
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster