Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzaydın, Elvan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:57Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47998/ikad.1067001
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1132776
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3368
dc.description.abstractBu araştırma reklamcılık programı öğrencilerinin yaratıcılık kavramına ilişkin algılarını, metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Reklamcılık Programının 2019 yılı bahar döneminde ilk defa “yaratıcı düşünce yöntem ve teknikleri” dersi alan birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Reklamcılık programı birinci sınıf öğrencilerinin seçilme amacı ise, yaratıcılık becerisinin meslekleri için aranan önemli bir beceri olmasıdır. Nitel bir çalışma olan araştırmanın deseni olgubilimdir (fenomenoloji). Toplanan verilerin çözümlemesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin “Yaratıcılık … gibidir. Çünkü …” şeklinde verilen cümleleri tamamlamaları istenmiştir. Katılım gösteren öğrencilerden yaratıcılık kavramına ilişkin algılarını ortaya koyan bir metafor üretmeleri beklenmiştir. Dağıtılan 54 veri toplama aracından 50 tanesi değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda reklamcılık programı öğrencilerinin yaratıcılığı nasıl algılandıklarına ilişkin ürettikleri metaforlar gerekçeleriyle değerlendirilerek, yedi farklı kategoride gruplandırılmıştır. Metaforların kategoriler bazında dağılımı; değişim/dönüşüm (14), özgürlük (11), özgünlük (8), keşfetmek (6), sonsuzluk (5), belirsizlik (4), umut (2) şeklindedir. Öğrencilerin en çok ürettiği metaforlar; gökyüzü (3), özgürlük (3), bebek (3), kuş (3) olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları öğrencilerin yaratıcılığı genel olarak olumlu simgelerle betimlerken, en çok değişim/dönüşüm, özgürlük ve özgünlük kaynağı olarak gördüklerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçların yaratıcılık eğitimleri için yol gösterici olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleREKLAMCILIK ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIĞA İLİŞKİN METAFORLARIen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2022en_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1132776en_US
dc.identifier.doi10.47998/ikad.1067001
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster