Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaltacıoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorBaşar, Mustafa Tunahan
dc.contributor.authorKaraaslan, Muharrem
dc.contributor.authorÖzer, Zafer
dc.contributor.authorÖcal, Sefa
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:56Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2149-1607
dc.identifier.issn2687-2463
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47072/demiryolu.1300927
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1190408
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3360
dc.description.abstractÇalışmada tren yolu ulaşımlarında yol güzergâhı üzerinde bulunan hayvan ölümlerinin önlenmesi üzerine odak sağlanmıştır. Hemzemin geçitlerde bulunan bariyer sistemleri raylı ulaşım araçlarının çarpışma kazalarını önleyici unsur olarak görülse de kırsal bölgelerde yolculuk güvenliklerinin sağlanması ve maddi kayıpların önlenmesi için alternatif çözümler gerekmektedir. Çalışma kapsamında prototip ölçeklerde tasarlanan bir araç üzerine sesli uyarı sistemi, yavaşlama mesafesinde menzile sahip su püskürtme mekanizması, kamera ve lazer mesafe sensörleri konumlandırılmıştır. Aracın enerji gereksinimleri 11.1 Volt Lipo-Batarya ile desteklenmektedir. Kameradan alınan veriler doğrultusunda görüntü işleme prosesleri gerçekleştirilerek yol üzerinde bulunan engelin türü %80’den daha büyük oranlarda belirlenebilmektedir. Ayrıca araç engeli gördüğü andan itibaren 20 cm/s hızla giderken öncelikle hızını 11,75 cm/s seviyelerine düşürerek sesli uyarı sistemini devreye almaktadır. Eğer hala engel yol üzerinde ise araç hızını 7,85 cm/s seviyelerine düşürmekte ve engele 30 cm mesafede durarak su püskürtme sistemini çalıştırmaktadır. Engel yoldan çekildiği taktirde hareketine devam etmektedir. Sonuç olarak aracın hız kontrolleri, görüntü işleme analizleri ve uyarı sistemlerinin gerçek ölçeklerde araç özelliklerine göre düzenlenmesi ve geliştirilmesi gelecekte çarpışma kazalarının önlenmesinde önemli çıktıları ortaya koyabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDemiryolu Mühendisliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGörüntü İşleme Yoluyla Otonom Tren-Hayvan Kazası Önleme Sistemien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage161en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1190408en_US
dc.identifier.doi10.47072/demiryolu.1300927
dc.department-tempİskenderun Teknik Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mekatronik Mühendisliği Bölümü, Hatay, Türkiye Amasya Üniversitesi, Taşova Yüksel Akın Meslek Yüksek Okulu, Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü, Amasya, Türkiye İskenderun Teknik Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Hatay, Türkiye Mersin Üniversitesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Mersin, Türkiye İskenderun Teknik Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mekatronik Mühendisliği Bölümü, Hatay, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster