dc.contributor.author | Yıldız, Esma | |
dc.contributor.author | Özbay, Özkan | |
dc.contributor.author | Dogan, Ugur | |
dc.contributor.author | Seferoğlu, Süleyman Sadi | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:51Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:51Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2149-9446 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37679/trta.913015 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1128486 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3334 | |
dc.description.abstract | Bilişim teknolojileri insanlara birçok fırsat sunmakla birlikte önümüzdeki yıllarda etkileri daha da belirgin hâle gelebilecek bazı etik sorunları da ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle gelecek nesilleri yarına hazırlamada önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin, dijital etik konusunda yeterli bilgiye sahip, bilişim teknolojilerini etik kullanan iyi birer dijital vatandaş olmaları gerekmektedir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma kesitsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören toplam 221 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Etiği Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin; cinsiyet, bölüm, internet kullanma becerisi, bilişim etiğine ilişkin daha önce ders, kurs veya seminere katılma durumu, bilişim suçları ve cezalarına ilişkin bilgi düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | TRT Akademi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Dijital Etik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 494 | en_US |
dc.identifier.endpage | 513 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1128486 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37679/trta.913015 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Artvin Çoruh Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Artvin, Türkiye Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Sakarya, Türkiye Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye | en_US |