Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Esma
dc.contributor.authorÖzbay, Özkan
dc.contributor.authorDogan, Ugur
dc.contributor.authorSeferoğlu, Süleyman Sadi
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:51Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37679/trta.913015
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1128486
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3334
dc.description.abstractBilişim teknolojileri insanlara birçok fırsat sunmakla birlikte önümüzdeki yıllarda etkileri daha da belirgin hâle gelebilecek bazı etik sorunları da ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle gelecek nesilleri yarına hazırlamada önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin, dijital etik konusunda yeterli bilgiye sahip, bilişim teknolojilerini etik kullanan iyi birer dijital vatandaş olmaları gerekmektedir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma kesitsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören toplam 221 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Etiği Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin; cinsiyet, bölüm, internet kullanma becerisi, bilişim etiğine ilişkin daha önce ders, kurs veya seminere katılma durumu, bilişim suçları ve cezalarına ilişkin bilgi düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Dijital Etik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage494en_US
dc.identifier.endpage513en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1128486en_US
dc.identifier.doi10.37679/trta.913015
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Artvin Çoruh Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Artvin, Türkiye Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Sakarya, Türkiye Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster