dc.contributor.author | Değirmenci, Salih | |
dc.contributor.author | Sağır, Şafak Uluçınar | |
dc.contributor.author | Dolunay, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:51Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1303-8451 | |
dc.identifier.issn | 2459-1912 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37217/tebd.1141530 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1167102 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3329 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğretmen adaylarının evren, gök cismi, kara delik, Güneş ve Ay kavramları ile ilgili algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırmalardan olgubilim deseni benimsenmiştir. Çalışma grubunu 2019-2020 Akademik Yılında okul öncesi, sınıf ve fen bilgisi öğretmenliği programlarının son sınıflarında okumakta olan 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının evren kavramını en fazla uzay (boşluğu), yıldız, gezegen ve galaksi kavramları ile ilişkilendirdikleri görülmüştür. Diğer yandan, araştırmada, öğretmen adaylarının Güneş tutulması ve gök cisimleri ile ilgili bilgi düzeyi farkındalıklarının yüksek olduğu evren kavramına yönelik algılarının ise sınırlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları Güneş ve Ay'ın hareketleriyle ve kara deliğe yönelik eksik veya yanlış bilgilere sahiptir. Bazı öğretmen adayları Ay’ın hareketiyle ilgili dolanma ve dönme kavramlarını karıştırmaktadır. Öğretmen adaylarında eksik ve yanlış öğrenmelerin oluşmaması için model, simülasyon gibi aktif öğretim materyal ve yöntemlerinin kullanımı yanında dersin fen dersleri kapsamından ayrı bir ders olarak okutulması gibi önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Kavramlarıyla İlgili Algıları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 190 | en_US |
dc.identifier.endpage | 207 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1167102 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37217/tebd.1141530 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya, Türkiye | en_US |