• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ BELİRLEMEDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Özlü, Kurtuluş
Yiğit, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları öğretim yöntemlerini belirleme sürecinde karşılaştıkları sorunları ele almak ve olası çözüm önerileri getirmek amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan, 10 beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Toplanan veriler betimsel analiz anlayışı çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde katılımcılar yöntem belirleme önceliklerini sırasıyla; öğrencinin bireysel özellikleri, ders araç gereçleri, fiziki şartlar, kazanımlar, öğrenci sayısı, öğrenci güvenliği ve mesleki bilgi şeklinde ifade etmiştir. Katılımcılar öğretim yöntemi belirlemede yaşadıkları sorunları ise; yöntem bilgi eksikliği, malzeme eksikliği, saha ve salon eksikliği, kalabalık sınıf mevcudu, ders saatlerinin yetersiz olması, derse karşı olumsuz tutum, öğrencilerin gelişim seviyelerinin düşük olması ve disiplinsiz öğrenci profili şeklinde ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğretim yöntemi belirlemede yaşanan sorunlara yönelik olası çözümleri; hizmet içi eğitimler, üniversitede uygulama ağırlıklı eğitim, malzeme eksikliğinin tamamlanması, ders saati sayısının arttırılması, fiziki şartların iyileştirilmesi, tüm branşlarda kaliteli eğitim verilmesi, hareket eğitimi dersinin olması ve sınıf sayılarının azaltılması şeklinde öneride bulunmuştur. Elde edilen bulgular neticesinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretim yöntemleri belirlemede birtakım sorunlarla karşılaştığı ve bu sorunların beden eğitimi dersinin amacını gerçekleştirmede engel teşkil ettiği anlaşılmıştır. Öğrencilerin sağlıklı bir şekilde psikomotor gelişimlerini sağlamak ve spor kültürü içerisinde yetiştirmek için beden eğitimi ve spor dersinde ihtiyaç duyulan yeterliliklerin sağlanması ve öğretmen niteliklerinin arttırılması gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretim yöntem bilgisi, lisans eğitimindeki eğitimlerle ve görevi sırasında hizmet içi eğitimler yoluyla mesleki gelişimleri sağlanmalıdır. Ayrıca beden eğitimi ve spor dersinde ihtiyaç duyulan araç-gereç, malzeme ve saha eksiklikleri tamamlanmalıdır.

Cilt

13

Sayı

49

Bağlantı

https://doi.org/10.35826/ijoess.3180
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1166404
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3321

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: