Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorÜnal, Serkan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:49Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.1210839
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160218
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3318
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri, dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından betimlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu devlet okullarında öğrenim gören 354 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplanmasında Dijital Okuryazarlık Ölçeği, Dijital Bağımlılık Ölçeği ve Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler Anova, T-Testi, ve pearson korelasyon testleri ile incelenmiştir ve şu sonuçlara erişilmiştir: Farklı sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin dijital okuryazarlık, dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeylerinin benzer düzeydedir. Kız ve erkek öğrencilerin dijital okuryazarlık, dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeylerinin benzer düzeydedir. Öğrencilerin dijital okuryazarlık ve dijital bağımlılık düzeyleri arasında doğrusal bir ilişki mevcuttur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Dijital Bağımlılık ve Sanal Ortam Yalnızlık Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage218en_US
dc.identifier.endpage240en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1160218en_US
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.1210839
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Öğretim Teknolojisi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster