Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaş, Melike
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:46Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2618-6349
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34083/akaded.961005
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/449607
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3300
dc.description.abstractİmgesel dilin temelini oluşturan bedenlerimiz ve fiziksel deneyimlerimiz aynızamanda metaforik kavramlaştırmaların oluşumunda rol oynayan duyusal kanallar ileayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır ve bedenleşmiş bilişin özünde yer almaktadır. Bubağlamda, bu çalışma, beş temel duyudan biri olan tatma duyusunu ifade etmek içinkullanılan tat- eyleminin derlem verisinden elde edilen eşdizimlilik örüntülerine vebağımlı dizinlere odaklanarak söz konusu eylemin kullanım bağlamında sunduğuçokanlamlı doğasına dair bilgi sahibi olmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, TürkçeUlusal Derlem v3’ten elde edilen eşdizim oluşturduğu ilk yüz sözcük anlam alanlarınagöre sınıflandırılmış ve bağımlı dizin satırları incelenmiştir. Çalışma sonuçları, tatmaduyusunun ‘yemek’ kavram alanının yanı sıra, duygular, soyut kavramlar, bilişseldurumların ifadesinde kullanıldığını göstermektedir. Ayrıca, farklı duyuların (görme,işitme, koklama, dokunma) ifadelerinde sinestezik bir anlam taşıdığı da tespitedilmiştir. Çalışmada elde edilen DENEYİMLEMEK TATMAKTIR, FARKINA VARMAK /BİLMEK / ÖĞRENMEK TATMAKTIR ve BİR DUYGUYU HİSSETMEK TATMAKTIR metaforları,BİLİŞ ALGIDIR üst-metaforu ile örtüşmekte ve önceki çalışmaların bulgularına paralellikgöstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAkademik Dil ve Edebiyat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titletat- Eyleminin Anlam Genişlemesi Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1538en_US
dc.identifier.endpage1557en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid449607en_US
dc.identifier.doi10.34083/akaded.961005
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster