dc.contributor.author | Baş, Melike Beker | |
dc.contributor.author | Karamustafaoğlu, Orhan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:46Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1305-2020 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33711/yyuefd.1075698 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1197559 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3296 | |
dc.description.abstract | Fen bilimlerinde soyut düşünme becerisi gerektiren konu ve kavramların anlaşılmasına yönelik alternatif öğretim ortamları hazırlamak öğretmenler için kaçınılmazdır. Bu çalışmada 6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi kazanımlarına yönelik bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile desteklenen bir öğretim ortamı oluşturularak, bu öğretim ortamına yönelik öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini anlamak ve bu görüşleri paylaşmak amaçlanmıştır. Ünite kazanımlarına yönelik dört eğitsel oyun ve dört bilimsel öykü geliştirilerek, uygulanmış ve paylaşılmıştır. Uygulama 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 37 altıncı sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiş ve video kaydına alınıp düzenlenerek öğretmenler ile yapılan mülakatlara hazırlanmıştır. Eylem araştırması olarak planlanan ve tamamlanan çalışmada, öğretmen ve öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri ile veriler toplanarak NVivo12 programında analiz edilmiştir. Araştırmada eğitsel oyunların üç boyutlu düşünmeye yardımcı olarak öğrenmenin somutlaştırıldığı eğlenceli bir ortam sunduğu, ilgi ve dikkati artırması yönünden bilimsel öykülerle desteklenmesinin fayda sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Bilimsel Öyküler İçeren Eğitsel Oyunlar ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 269 | en_US |
dc.identifier.endpage | 297 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1197559 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33711/yyuefd.1075698 | |
dc.department-temp | Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiye Amasya Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye | en_US |